۱۳۸۹ مرداد ۱۱, دوشنبه

پسر خوشبخت - Fortunate Son



فهرست مطالب این پست:

-معرفی
-لینک دانلود
-شعر
-ترجمه شعر
-درباره


معرفی:

نام آهنگ: Fortunate Son
خواننده: Creedence Clearwater Revival
آلبوم: Billy And The Poor Boys
سال ارائه: 1969
آهنگساز و شاعر: John Fogerty
ژانر: Classic Rock


لینک دانلود:

آهنگ را از اینجا دانلود کنید.



شعر:

Some folks are born made to wave the flags
Ooh, they're red, white and blue
And when the band plays "Hails to the Chief"
Ooh, they point the cannon at you, Lord!

It ain't me
It ain't me
I ain't no senator's son
It ain't me
It ain't me
I ain't no fortunate one

Some folks are born silver spoon in hand
Lord, don't they help themselves!
And when the taxman comes to the door
Lord, the house looks like a rummage sale!

It ain't me
It ain't me
I ain't no millionaire's son
It ain't me
It ain't me
I ain't no fortunate one

Some folks inherit star spangled eyes
Ooh, they send you down to war
And when you ask them "How much should we give?"
Ooh, they only answer "More, more, more"

It ain't me
It ain't me
I ain't no military's son
It ain't me
It ain't me
I ain't no fortunate one


ترجمه شعر:

بعضی از مردم به دنیا آمده اند تا پرچم را بچرخانند
پرچم سه رنگ کشور را
وقتی گروه سرود مشغول اجرای آهنگ میشود
همه تفنگها به سمت آنها نشانه میرود

من اینگونه نیستم
من اینگونه نیستم
من پسر هیچ دولتمردی نیستم
من اینگونه نیستم
من اینگونه نیستم
من یک پسر خوشبخت نیستم

بعضی از
مردم با قاشق نقره ای به دست به دنیا آمده اند
و سر سفره دلی از عزا در می آورند
ولی وقتی مامور جمع کردن مالیات درب را به صدا در می آورد
خانه را مانند یک ویرانه به او نشان میدهند

من اینگونه نیستم
من اینگونه نیستم
من پسر هیچ میلیونری نیستم
من اینگونه نیستم
من اینگونه نیستم
من یک پسر خوشبخت نیستم

بع
ضی از مردم با چشمان پر طمع به دنیا آمده اند
آنها هستند که تو را به جنگ روانه میسازند
وقتی از آنها میپرسی «چقدر باید غنیمت بیاوریم؟»
تنها پاسخشان این است: «بیشتر، بیشتر، بیشتر»

من اینگونه نیستم
من اینگونه نیستم
من پسر هیچ نظامی نیستم
من اینگونه نیستم
من اینگونه نیستم
من یک پسر خوشبخت نیستم



درباره:

یکی از آهنگهای مورد علاقه من. روزی نیست که این آهنگ رو گوش نکنم و با این وجود هنوز از شنیدن این آهنگ دلزده نشدم. بهتون توصیه میکنم این آهنگ پرانرژی رو که حتا کسانی که به موسیقی راک اند رول علاقه ای ندارند، با علاقه گوش میدن، حتما دانلود کنید و با صدای بلند گوش کنید. مطمئنم به آهنگ مورد علاقه شما هم تبدیل خواهد شد! این آهنگ هم طبق معمول! در لیست بهترین آهنگهای دوران قرار داره که البته به نظر من کمی در حقش کم لطفی شده. این آهنگ رتبه نود و نهم رو کسب کرده که به نظر من خیلی پائینه و حتما باید توی پنجاه تای اول قرار میگرفت.

«پسر خوشبخت» هم مثل بسیاری دیگر از آهنگهای وبلاگ آهنگهای اعتراضی در اعتراض به جنگ ویتنام خوانده شده و احتمالا ربط زیادی به شرایط ایران نداره. ولی از اونجا که اخیرا مطلع شدم یکی از فرماندهان نظامی امریکا حمله نظامی به ایران رو محتمل خوند، تصمیم گرفتم این آهنگ رو برای اعتراض به این کار در وبلاگ بذارم. همونطور که در شعر این آهنگ میخونید، خواننده گروه به صراحت تمام کسانی که خواهان جنگ هستن رو حریص، تمام کسانی که به دنبال ثروت هستن ریاکار و تمام کسانی که خوش خدمتی برای نظام میکنن رو پسر سناتور یا دولتمرد خطاب میکنه. تقریبا در تمام آهنگهای اعتراضی که به صراحت درباره عوامل ایجاد جنگ صحبت به میون میاد، اونها به «بربرهای مدرن» که به دنبال ثروت اندوزی هستن تعبیر میشن. این آهنگ هم نمونه ای از این آهنگهاست.

سالهاست ایران از طرف امریکا به لشکرکشی نظامی تهدید میشه. من متاسفانه میبینم که بسیاری از هم میهنان ما به جای اعتراض به این کار، انتظارش رو میکشن و ازش استقبال میکنن. و اون رو تنها راه رهایی از دیکتاتوری ایران میدونن. همه کسانی که اینطور فکر میکنن باید بدونن که در طول تاریخ «بشر هیچگاه از طریق جنگ به صلح دست نیافته» و این چیزیه که دولتمردان امریکا و دیگر کشورهای دنیا و همینطور مردم کشور خودمون باید به خاطر بسپارند.

1 comments:

ارسال یک نظر

  ©Template by Dicas Blogger.