۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

با قانون جنگیدم - I Fought The Law



فهرست مطالب این پست

-معرفی آهنگ
-لینک دانلود آهنگ و ویدیو
-شعر انگلیسی
-ترجمه پارسی
-درباره آهنگ


معرفی آهنگ:

نام آهنگ: I Fought the Law
خواننده: Bobby Fuller Four
آلبوم: I Fought the Law
سال ارائه: 1964
ژانر: Classic Rock


لینک دانلود آهنگ و ویدیو:

آهنگ را از اینجا دانلود کنید.
اجرای کلش را از اینجا دانلود کنید.
اجرای گرین دی را از اینجا دانلود کنید.



شعر انگلیسی:

Breaking rocks in the hot sun
I fought the law, and the law won
I fought the law, and the law won

I needed money 'cause I had none
I fought the law, and the law won
I fought the law, and the law won

I left my baby and I feel so bad
I guess my race is run
'cause she's the best girl that I've ever had
I fought the law, and the law won
I fought the law, and the law won

Robbing people with a six gun
I fought the law, and the law won
I fought the law, and the law won

I miss my baby and the good fun
I fought the law, and the law won
I fought the law, and the law won

I left my baby and I feel so bad
I guess my race is run
'cause she's the best girl that I've ever had
I fought the law, and the law won
I fought the law, and the law won


ترجمه پارسی:

سنگها را زیر نور خورشید شکستم
با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد
با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد

به پول نیاز داشتم چون خیلی بی پول بودم
با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد
با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد

عزیزم را رها کردم و احساس گناه میکنم
گویا باید تا ابد در تکاپو باشم
چون او بهترین دوست دختری است که تا بحال داشته ام
با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد
با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد

با شش-لول خودم مردم را تلکه کردم
با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد
با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد

دلم برای عزیزم و روزهای خوبی که داشتیم تنگ شده است
با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد
با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد

عزیزم را رها کردم و احساس گناه میکنم
گویا باید تا ابد در تکاپو باشم
چون او بهترین دوست دختری است که تا بحال داشته ام
با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد
با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد


درباره آهنگ:

یکی دیگه از آهنگهای مورد علاقه من. آهنگی که بسیاری از خواننده ها و گروه های درجه یک موسیقی راک اون رو اجرا کردن. هرچند که هیچکدوم به اندازه اجرای اصلی یعنی اجرای بابی فولر زیبا نیست. این آهنگ ابتدا در اعتراض به سیاستمدار مطرح آن دوره یعنی دانیل وایت و تند روی های او خوانده شد و بعدها توسط دیگر گروه ها و خواننده ها با کمی تغییر در شعر برای دیگر منظورها هم سروده و خوانده شد. مثلن گروه Dead Kennedys ترجیع بند «با قانون جنگیدم و قانون پیروز شد» رو به عبارت «با قانون جنگیدم و من پیروز شدم» تغییر داد. اجرای این گروه رو میتونید از اینجا دانلود کنید.

به هر روی، امیدورام سبزها در تظاهرات 25 بهمن بر قانون پیروز بشن! و قانون بهتری رو جایگزین کنن.

2 comments:

میرزا ۱۱/۲۶/۱۳۸۹ ۱۰:۲۵ قبل‌ازظهر  

درود ماوریک جان
می بینم که چند پست خوب داری رفیق!
ازخودت بیشتر به من خبر بده...
دوست مششترکمون ایمیل من رو داره ؛)

Unknown ۸/۰۱/۱۳۹۸ ۴:۲۶ بعدازظهر  

این دیگه چیه همش چرت پرته

ارسال یک نظر

  ©Template by Dicas Blogger.